Tegenwoordig maken zowel grote als middelgrote- en kleine bedrijven gebruik van lichtreclame. Veelgebruikte vormen van lichtreclame zijn verlichte gevelletters en lichtbakken. Verlichte reclame-uitingen vallen veel meer op dan onverlichte letters. Bovendien verlicht lichtreclame 24/7, ongeacht het tijdstip en de weersomstandigheden, met als gevolg dat jouw bedrijf of brand beter opvalt en je bereik toeneemt.

Duidelijke signalen

Normale reclameborden kunnen over het hoofd worden gezien. Om lichtreclame kun je daarentegen niet heen. Het springt in het oog, vooral ’s avonds. Zodra mensen een verlicht bord zien weten ze overigens dat ze gevonden hebben wat ze zochten. Gebruik lichtreclame daarom om potentiële bezoekers te laten zien wanneer je geopend bent en hun van dienst kunt zijn.

24/7 zichtbaar

Zoals hierboven al kort besproken val je met lichtreclame 24/7 op. Voor zorginstellingen of bedrijven in de horeca is het belangrijk dat ze duidelijk kunnen maken dat ze open zijn. Middels opvallende neonreclame kan dit 24/7. Mensen die voorbijrijden zien jouw letters direct de omgeving verlichten.

Uiterst kostenefficiënt

Kijken we naar de kosten per bereikt persoon, dan is het moeilijk om een offline marketinginstrument te vinden met een soortgelijk ratio (autoreclame is een waardige concurrent). Je betaalt natuurlijk wel wat voor het ontwerpen en monteren van lichtreclame, maar je maakt er vervolgens vele jaren gebruik van. Dag in, dag uit, bereik je voorbijgangers. Na weken loopt dit al op in de duizenden. Na maanden heeft jouw marketinginvestering zich al vele malen uitbetaald.

Versterk uw positionering

Lichtreclame ziet er indrukwekkend uit. Vandaar dat een dergelijke reclame-uiting een positief effect heeft op jouw branding. Mensen die je zien associëren je met een groot, succesvol bedrijf. De wat kleinere bedrijven kunnen lichtreclame gebruiken om de illusie te wekken groter te zijn dat ze in werkelijkheid zijn.

Neon lichtreclame