Gevelreclame is de koning onder de reclame-uitingen. Veel bedrijven investeren enorme bedragen om in het groot op prominente locaties te verschijnen. Het resultaat is namelijk een exponentiele stijging in je bereik en een toename van de merkbekendheid. Voordat je investeert in deze vorm van buitenreclame, zijn er een aantal tips die we willen meegeven, waarmee jij het resultaat van je buitenreclame kunt maximaliseren.

Duidelijke boodschap

De meeste mensen hebben weinig tijd en zijn niet bereid de moeite te nemen om een reclameboodschap te begrijpen. Is jouw reclame-uiting complex en kan men het niet binnen een seconde begrijpen? Dan streeft het zijn doel voorbij. Zorg er daarom voor dat je boodschap duidelijk is, zodat iedereen het kan begrijpen.

Het belang van een goede locatie

Een prominente locatie is altijd de moeite waard, mits je marketingbudget het toelaat. Is een toename van je merkbekendheid het doel en wil je jouw bereik vergroten? Dan bereik je sneller je doel door te investeren in een centrale locatie. Een plaatsing op een minder drukke locatie mag dan wel goedkoper zijn, maar je bereikt er ook minder mensen mee. Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je doelen zijn en of je bereid bent om te investeren.

Opvallen is noodzaak

We komen allemaal dagelijks in aanraking met talloze reclame-uitingen. Vandaar dat we ze nooit allemaal kunnen onthouden. Je hebt het vast al tientallen keren voorbij zien komen, maar opvallen met je buitenreclame is noodzaak. Doe je dat niet? Dan zal je ook niet in staat zijn om je doelgroep te bereiken.

Opvallen met gevelreclame

Analyseer je concurrenten

Jouw reclameboodschap is natuurlijk omringd door opvallende reclame-uitingen van andere bedrijven. Vandaar dat het belangrijk is dat je een concurrentieanalyse houdt, waarbij je gaat kijken wat je concurrenten doen, of ze misschien gebruik maken van verschillende vormen van media, wat het publiek op een dergelijke locatie aan marketinguitingen verwacht aan te treffen en hoe jij jouw boodschap kunt onderscheiden van de rest.

Deelbaar op social media

Is jouw buitenreclame opvallend, mooi of misschien zelfs grappig? Dan vergroot je natuurlijk de kans dat mensen je boodschap gaan delen op social media. Wanneer dit gedaan wordt, is er natuurlijk altijd een kans dat de boodschap viraal gaat, waardoor je bereik op het medium aanzienlijk stijgt en daarmee ook je merkbekendheid toeneemt. Zorg er daarom voor dat je een memorabele boodschap creëert, die tegelijkertijd ook ‘social proof’ is. Wanneer het dan eenmaal zo ver is en je boodschap wordt gedeeld, ben jij er natuurlijk helemaal zeker van dat jouw bedrijf, merk of product op een ideale manier wordt gepositioneerd.

Advies en montage van buitenreclame

Ben je overtuigd en wil je jouw bereik vergroten? Neem dan contact met een signbedrijf. Deze zijn over het algemeen in staat de meest uiteenlopende outdoor reclame voor jou te ontwerpen en te monteren. Neem Quickreclame als voorbeeld, dat al vele jaren ervaring heeft met buitenreclame in de vorm van reclamezuilen, gevelreclame, lichtreclame en meer. Waar je voorkeur ook naar uitgaat, de kans is groot dat Quickreclame het snel en vakkundig voor je kan uitvoeren. Neem gerust contact op door te bellen naar 0850657470!